Rusya online yayın organı Moscow Times'ı yasakladı

Stockholm, 11 Temmuz (Hibya) - Rusya, online yayın organı Moscow Times'ı "istenmeyen kuruluş" olarak sınıflandırarak Rusya içindeki faaliyetlerini yasakladı ve işbirliği yapanları kovuşturmaya açık hale getirdi.

71 kez okundu.
Rusya online yayın organı Moscow Times'ı yasakladı

Rusya Başsavcılığı'ndan yapılan açıklamada, "Yabancı bir sivil toplum kuruluşu olan Moscow Times'ın faaliyetlerinin Rusya Federasyonu topraklarında istenmeyen ilan edilmesine karar verilmiştir" denildi.

Söz konusu yayın organının, "Rusya Federasyonu yönetiminin hem dış hem de iç politikada aldığı kararları itibarsızlaştırmayı amaçladığı" belirtildi.

İngilizce ve Rusça yayın yapan ve 1990'ların başından bu yana ülke hakkında haberler yapan Moscow Times, 2022 yılında Amsterdam'a taşındı.

"İstenmeyen" statüsü, kuruluşları Rusya'da kapanmaya zorluyor ve bu kuruluşlar için çalışan, fon sağlayan veya işbirliği yapan Rusların da bazı faaliyetler için beş yıla kadar hapis cezası dahil olmak üzere kovuşturmaya tabi tutulabileceği anlamına geliyor.

Moscow Times'ın kurucusu Derk Sauer X'te yaptığı bir paylaşımda, "İşimize her zamanki gibi devam edeceğiz. Bağımsız gazetecilik Putin'in Rusya'sında bu bir suçtur." dedi.

Yıllarca Moskova'da İngilizce bir gazete yayınlayan online yayın organı, yurtdışındaki Rusya izleyicileri arasında popüler. Aynı zamanda yüksek profilli yabancı muhabir olarak görev yapan bazı gazeteciler için de bir eğitim alanı oldu.

Hibya Haber Ajansı

Rusya online yayın organı Moscow Times'ı yasakladı
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Filistin Başbakanı Mustafa, Britanya Dışişleri Bakanı Lammy ile görüştü
Filistin Başbakanı Mustafa, Britanya Dışişleri Bakanı Lammy ile görüştü
Türk Silahlı Kuvvetleri 2 adet AS-532 Cougar helikopter ile Aydın yangınına destek sağladı
Türk Silahlı Kuvvetleri 2 adet AS-532 Cougar helikopter ile Aydın yangınına destek sağladı